Rejtélyes jelek a műszerfalon - Opel Interat
Ajánlatkérés Opel interat Kérje ajánlatunkat!

Rejtélyes jelek a műszerfalon

Rejtélyes jelek a műszerfalon

Sokan észre sem veszik azt, hogy az autójuk már napok óta segítségért könyörög és ezt vagy a műszerfalon, vagy a középkonzolon, de lehet, hogy a kijelzőjén egy jellel, piktogrammal jelzi is. Pedig érdemes ezekre a jelekre odafigyelni, mert akár százezreket is lehet spórolni azon, ha felismerjük a jelet, és tudjuk, hogy mekkora a gond.

A kép, ami végigszáguldott az interneten.

Néhány évvel ezelőtt végigszáguldott az interneten ez a kép, amit itt is látsz, rajta 65 olyan, piktogrammal, amelyek előfordulhatnak a kocsid műszerfalán. Ezek a piktogramok valamilyen veszélyre, hibára utalnak.

Mielőtt összegezzük, és leírjuk neked, hogy melyik jel mit jelent (egyébként a jelek nagy része egy laikus számára is teljesen egyszerűen beazonosítható és megérthető, de valóban vannak olyanok, amelyek félreérthetőek, vagy elő kell venni hozzá az autód 500 oldalas műszaki kézikönyvet) megírjuk miért hívjuk őket rejtélyes jeleknek.

 

Ezért rejtélyes jelek

A világon rengeteg olyan egyezményes jel és szimbólum van, amit mindenki, mindenhol ugyanúgy értelmez, mert a jelentésük minden esetben ugyanaz és ismert. Az közlekedésben ilyen például a stoptábla: a világ minden táján mindenkinek ugyanazt jelenti, és ugyanazt kell tennie, ha meglátja. De ilyen szimbólum a vöröskereszt, a százalékjel, vagy éppen a kukac az e-mail címekben.

És bár az autógyártók is igyekeznek egyezményessé tenni a jelrendszerüket, előfordul, hogy ez nem sikerül. Például akkor, amikor egy autóban van egy olyan extra, ami ritka, vagy egyedi fejlesztés.

Vannak alap jelek: minden autónak van például gumija amiben csökkenhet a nyomás. Ezt minden autó műszerfalán egy egyezményes alakú és színű piktogram mutatja ezért már ismered. Ugyanakkor a „lejtmenet asszisztens bekapcsolva” jel csak azokban az autókban van, amelyekben van lejtmenet asszisztens és korántsem biztos, hogy önmagában felismered.

Nagyjából ez – és a vicces kedvű kommentelők – tették mémmé a fenti jelrendszert azzal, hogy viccet csináltak az (egyébként önmagukban félreérthető) piktogramokból.

 

De melyik jel mit jelent?

Az Opel Interat szakértőivel összegyűjtöttük, hogy melyik jel mit jelent, azért, hogy ha valaha találkozol vele, megismerd, és azt is el tudd dönteni melyik jelzésnél mi a feladatod. (Sőt, egy következő cikkben azt is megírjuk, hogy melyik az a jelzés, amit mindenképpen nagyon komolyan kell venned)

Íme, a kép, és a piktogramok jelmagyarázata.

1: Fel van kapcsolva az első ködlámpa 2. Szervokormány hiba; 3. Hátsó ködlámpa van bekapcsolva; 4. Kevés az ablakmosó folyadékod; 5. Kopott a fékbetéted; 6. Sebesség határoló aktív bekapcsolva; 7. Irányjelző; 8. Eső- és fényszenzor; 9. Téli üzemmód bekapcsolva; 10. Információmegjelenítés; 11. Izzítás folyamatban (dízel), ha nem alszik el pár másodperc után, akkor viszont a rendszer hibáját jelezheti; 12. Alacsony a hőmérséklet, fagyveszély; 13. Gyújtáskapcsoló figyelmeztetés; 14. A kulcs nincs az autóban; 15. Távirányítós kulcs akkuja hamarosan lemerülő 16. Közeli járműre való figyelmeztetés; 17. Kuplungot megnyomni; 18. Fékpedált megnyomni; 19. Kormányzár figyelmeztetés; 20. Fel van kapcsolva a reflektorod; 21. Alacsony guminyomás; 22. Oldalfény; 23. Külső izzóhiba; 24. Féklámpahiba; 25. Részecskeszűrő figyelmeztetés (dízel); 26. Vonóhorog-figyelmeztetés; 27. Légrugó hibája; 28. Figyelmeztetés sávelhagyásra; 29. Katalizátorhiba; 30. Biztonsági öv nincs becsatolva; 31. Elektromos rögzítőfék aktív; 32. Akkumulátor-/generátorhiba; 33. Parkolóasszisztens bekapcsolva; 34. Szerviz szükséges; 35. Adaptív világítás; 36. Fényszóró-hatótávolság vezérlés; 37. Hátsó szpojlerhiba; 38. Tetőmechanizmus hiba (kabrió); 39. Légzsákhiba; 40. Kézi rögzítőfék; 41. Víz az üzemanyagszűrőben; 42. Légzsák kikapcsolva; 43. Műszaki hiba; 44. Tompított fényszóró felkapcsolva; 45. Szennyezett légszűrő; 46. Gazdaságos üzemmód bekapcsolva; 47. Lejtmenet asszisztens bekapcsolva; 48. Túlmelegedett és/vagy kevés hűtőfolyadék; 49. ABS-hiba; 50. Gázolajban magas a víz koncentrációja; 51. Ajtó nyitva; 52. Motorháztető nyitva; 53. Alacsony üzemanyagszint; 54. Automatasebességváltó-hiba; 55. Sebességhatároló bekapcsolva; 56. Lengéscsillapító-hiba; 57. Alacsony olajnyomás; 58. Szélvédő-párátlanítás; 59. Csomagtartó nyitva; 60. Menetstabilizáló kikapcsolva; 61. Esőszenzor; 62. Motorhiba; 63. Hátsó ablakfűtés; 64. Automata ablaktörlő aktív

 

Miért ilyen színűek?

Ha megfigyelted, minden jelzésnek van egy színe. A piros színű jelzéseket nagyon komolyan kell venni, azonnali szervizt igényelnek (de akkor is ha villog). A sárga fényű jelzések üzenete az, hogy lehetőleg mihamarabb menj a szervizbe, a zöld jelzések olyanok, amiket akár magad is megoldhatsz.

Reméljük, hogy sikerült feloldani a jelek rejtélyét. Viszont, ha piros, vagy sárga jelet tapasztalsz, érdemes elhoznod hozzánk az autódat, hogy mihamarabb megjavítsuk.

itt tudsz bejelentkezni:

 bejelentkezés

Kapcsolat

Cím:

2092 Budakeszi, Budaörsi köz 2.

Telefon:

Tel: +36 23 451 749

Nyitvatartás:

Hétfő: Szerviz: 07:30 - 16:30 Ért.: 8:00-17:00

Kedd: Szerviz: 07:30 - 16:30 Ért.: 8:00-17:00

Szerda: Szerviz: 07:30 - 16:30 Ért.: 8:00-17:00

Csütörtök: Szerviz: 07:30 - 16:30 Ért.: 8:00-17:00

Péntek: Szerviz: 07:30 - 14:30 Ért.: 8:00-17:00

Szombat: ZÁRVA